Webinar: Rebranding met impact: hoe 11.11.11 hoop en actie verenigde in een sterk merkverhaal
Samenvatting
Al
decennialang is 11.11.11 een gevestigde middenveldorganisatie.
Om
in de toekomst relevant te blijven, had de ngo nood aan een nieuw, sterker
verhaal. Hoe kwamen ze tot dat nieuw, sterk verhaal? Katrien
Heughebaert geeft tekst en uitleg in dit webinar voor
communicatiemedewerkers, marketeers, storytellers …
Katrien benadrukt het belang van een militante emotie die mensen
energie geeft om in actie te komen. Ze vertelt hoe de kracht van hoop en
verbinding vanuit doelgroepdenken werd vertaald in de kerngedachte
‘Strength in numbers’, in een scherp en fris verhaal en een heldere
merkpersoonlijkheid. En hoe deze tot leven komen in de nieuwe visuele
stijl van 11.11.11.
Vanuit de praktijk toont ze hoe het nieuwe merkverhaal verweven zit in zowel de communicatiestrategie als de volledige organisatiedynamiek. En welke lessen de ngo trok uit het rebrandingproces.
11.11.11 won in 2024 de Solidariteitsprijs van De Standaard. Uit meer dan honderd inzendingen koos de jury voor de krachtige 11.11.11.-advertentie met een beklijvende knipoog naar het iconische Nirvana-album 'Nevermind'. De advertentie toont een zwarte baby - gemaakt door AI - die verdrinkt in de Middellandse Zee, met de allesomvattende vraag: ‘Nevermind?’.
Schrijf drie personen in van eenzelfde organisatie, en de vierde persoon mag gratis deelnemen.
Over de sprekers
Katrien Heughebaert is sinds 2021 directeur marketing, communicatie en fundraising bij 11.11.11. Voordien was ze als account director actief bij diverse communicatiebureaus zoals Duval Guillaume, Duval Branding en Onlyhumans waar ze bouwde aan de (digitale) strategie van heel diverse merken. Katrien startte haar carrière als marketingmanager bij Toerisme Vlaanderen.
Deze opleiding is bestemd voor
Communicatie- en marketingmedewerkers, storytellers, iedereen die bezig is met - of interesse heeft voor - branding in de publieke sector